Reklama w czasopiśmie
typ reklamy | wymiar / opis | cena | |
---|---|---|---|
czarno - biała | kolor | ||
Okładka zewnętrzna | 1 strona 170 x 248 mm (+4 mm spad) | — | 2600 |
Okładka wewnętrzna | 1 strona 170 x 248 mm (+4 mm spad) | — | 2400 |
Strona trzecia | 1 strona 170 x 248 mm (+4 mm spad) | — | 2300 |
1 strona | 1 strona 170 x 248 mm (+4 mm spad) | 1600 | 2100 |
1/2 strony | poziom: 147 x 100 mm pion: 71 x 206 mm |
1100 | 1400 |
Artykuł promocyjny | 1 strona 170 x 248 mm (+4 mm spad) | — | 1600 |
Rozkładówka | 2 x 1 strona | — | 3300 |
Rozkładówka z opaską | 2 x 1 strona | — | 4050 |
Karta produktu | — | 500 | |
Insert | — | 0,60 |
Warunki techniczne dla reklam
Uwaga! Minimalna odległość tekstów i znaków graficznych od linii cięcia (margines) powinna wynosić 10 mm (dotyczy reklam całostronicowych).
Przykład:
Dla czasopisma o wymiarach 204 x 290 mm + mm 4 spadu reklama powinna mieć wymiar 212 x 298 mm. Obszar, w którym powinny być zawarte teksty oraz znaki graficzne, wynosi 184 x 270 mm lub 179 x 270 mm.
Formaty plików
Studio Graficzne pracuje z komputerami klasy PC. Gotowe reklamy przyjmowane są w postaci cyfrowej, wykonane za pomocą programów InDesign, Illustrator, Photoshop, CorelDraw (do wersji 12 włącznie) lub innych, zapisane w formatach: indd, eps, ai, pdf (w wersji 1.4), tif, jpg, psd, cdr, ps (kompozytowy).
Uwagi
- Elementy bitmapowe (np. zdjęcia) muszą mieć minimalną rozdzielczość 300 dpi przy rzeczywistym rozmiarze i być w trybie CMYK.
- Wszystkie kolory użyte w pracy powinny być definiowane w standardzie CMYK (nie RGB, Lab, Pantone lub innych). Uwaga! Wydawnictwo nie ponosi odpowiedzialności za zgodność kolorów logo niepodanych w standardzie CMYK.
- W plikach .pdf powinny znajdować się tylko i wyłącznie obiekty w trybie CMYK.
- Konieczne jest przesłanie na adres wydawnictwa wydruku próbnego – proofa analogowego bądź cyfrowego. Tylko poprawnie wykonany proof umożliwia poprawny kolorystycznie druk. Istnieje możliwość wykonania proofa w Studiu Graficznym Wydawnictwa Elamed – w takim przypadku do faktury doliczona zostanie kwota w wysokości 50 zł (proof cyfrowy) lub 100 zł (proof analogowy). Reklamodawca może zrezygnować z druku materiałów z próbą kolorystyczną (proof), jednakże wiąże się to z możliwością drobnych przekłamań kolorów, za które Wydawnictwo Elamed nie bierze odpowiedzialności. W takim przypadku możliwe jest dołączenie zwykłego wydruku lub dla prac przysłanych w plikach indd, eps, ai, psd, cdr, PDF, pliku JPG o niskiej rozdzielczości, w trybie RGB, jako wzorca reklamy.
- Wszystkie teksty w pracy powinny być zamienione na krzywe bądź w pliku powinny być osadzone użyte czcionki. W przeciwnym razie Studio Graficzne Wydawnictwa Elamed nie jest w stanie zagwarantować zgodności użytych krojów z wydrukowanymi.
- Cienkie linie i teksty pisane czcionką poniżej 8 punktów powinny być wykonane w jednym lub dwóch kolorach triadowych (CMYK) w pełnym nasyceniu, np. 100K.
Materiały do przygotowania reklamy przez studio graficzne „Wydawnictwa Elamed”
- Tekst – pliki Worda (z rozszerzeniem .doc) oraz pliki tekstowe (z rozszerzeniem .txt) przesłane e-mailem lub na dyskietce. Strona w czasopiśmie mieści około 4600 znaków bez spacji (łącznie z tytułem). Jeżeli na stronie przewidziane są także elementy graficzne (zdjęcia, rysunki, tabele), tekst musi zawierać odpowiednio mniej znaków.
- Zdjęcia – o rozdzielczości min. 300 dpi, ostre. Format pliku: jpg, tif, psd, gif (w trybie CMYK)
- Materiały drukowane do skanowania – foldery, ulotki itp. - ostre, odpowiednio doświetlone, niezniszczone, niepopisane.
- Logo – wydrukowane na folderze, papierze firmowym, teczce lub w formacie tif, eps, jpg, pdf (tryb CMYK), o rozdzielczości min. 300 dpi przy rzeczywistych rozmiarach.
Studio Graficzne opracowuje projekt reklamy, który jest zatwierdzany przez reklamodawcę. Projekt może być przesłany do akceptacji faksem, pocztą elektroniczną (jpg lub pdf).
Projekt reklamy przygotowany przez studio graficzne jest własnością Wydawnictwa Elamed nie może być powielany bez jego zgody. Możliwe jest wykupienie praw autorskich do projektu w celu wykorzystania go w innych publikacjach.